tisdag 3 november 2009

Första utmaningen klar

Jag är ju med i Beas novemberutmaning där man ska göra en sak varje vecka av material man har hemma. Jag fick ju en massa mattrasor av en kompis och bland dem var det en del tyger som inte var klippta och av några av dem har jag nu sytt en förvaringspåse och en matkasse. Jag har en fodrad matkasse på gång också men den sydde jag igen för mycket så jag får sprätta lite. När det nu blir.
Bland mattrasorna hittade jag de här vackra remsorna. De var inlindade i ett nystan med andra tyger och alldeles smalt och skrynkligt men när jag strök ut det blev det så här vackert. Jag får lust att sy fast på något som dekoration. Tänk om man kunde få tag på några meter sådant tyg!

3 kommentarer:

  1. Härligt vad vi alla rullar igång av Beas utmaning :)
    Fina alster :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina! Nu fick jag lite visioner om vad några av mina tygrester ska bli.. :) Tack för tipset!

    SvaraRadera