måndag 5 april 2010

Velar lite

Nu har jag strax stickat klart 11 repetitionen av flower chart och kan inte bestämma mig för om det räcker så eller om jag ska sticka två till. Jag vill inte att sjalen ska bli föör stor men inte för liten heller. Nu är jag mittemellan shawlette och sjal så jag kanske skulle nöja mig.

Galadriel från Chili Gredelin är verkligen fantastiskt. Älskar mjukheten och färgövergångarna. Enda nackdelen är att det färgar av sig men jag hoppas att överskottsfärgen försvinner i tvätten innan blockningen.

5 kommentarer:

  1. Så grannt så grannt så:)

    SvaraRadera
  2. Helt underbar! Den skulle passa mina pulsvärmare:)...

    SvaraRadera
  3. Verkligen spännande att få se den färdigblockad!!

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blir! Gillar verkligen färgen.

    SvaraRadera