tisdag 4 maj 2010

Havsgrön Gunna och pionrosa svettistrikå.

Ännu en disktrasa på gång. Den här gången är det eLoomanators Diagonal Knit Dishcloth stickad Regnbågengarn i färgen Gunna. Härvan som ligger bredvid och som får avsluta är vad jag tror en ljusare nyans med det spelar ju ingen roll. Den här eller Grandmothers favorite är nog även min favorit så här långt. 
Jag stickar med stickor 3 och det blir lagom stickfasthet tycker jag men jag har ökat på många maskor för att få lagom storlek. Jag tror att jag ökat till 67 maskor när jag stickar med bomullsgarn 8/4 och stickor 3. I mönstret används ett grövre garn. 
Svettistyget har jag nog inte visat tidigare. Jag köpte det på marknaden förra lördagen. Det är kraftig men mjuk rundvävd collegetrikå i ljuvliga färger för bara 1€ metern. Färgerna påminner mig om pionen som vi köpte samma dag. Helt enkelt ljuvliga. 


2 kommentarer:

  1. Så snygga disktrasor, nästan synd att lorta ner dem eller...

    SvaraRadera
  2. De blir inte lortiga och dessutom håller de ju färgen när jag tvättar dem. Det är en fröjd att titta på dem och använda såklart.

    SvaraRadera