tisdag 18 maj 2010

Ögondroppar vs symönster

När dottern får allergi-ögondroppar för 85 kr är det ju inte mer än rätt att jag får köpa symönster till mig för 10 kr.
Jag fastnade för kavajen på det vänstra mönstret och sen visade det sig att det andra mönstret ingick. Kjolen på det högra mönstret är väldigt fin tycker jag och även den vänstra. Nu är det bara tyg och syinspiration som krävs.
Jag höll på att glömma att visa barnmönstret jag också köpte. Någon gång kommer jag att sy jackor till barnbarn eller andra och då är detta ett jättebra grundmönster (om inget av de andra mönstren jag har duger).

Jag fick alltså mönster till två kjolar, kavajer i tre modeller, en barnjacka/kappa med kapuschong och en jacka med krage. Allt detta för 10 kronor.

3 kommentarer:

  1. Allt detta för 10 kronor på Apoteket? Tänk va dom har nuförtiden, måste börja ta in sådant på våra apotek oxå, garn är ju som medicin, o jag måste ha både beskrivningar o ögondroppar, allergisk!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det bra! Öppna ditt apotek här vetja. Jag vill ha ett apotek med garn.

    SvaraRadera
  3. Underbara fynd!! Speciellt avis är jag ju såklart på barnmönstret. Jättefina små barnkappor! Tycker mycket bättre om gamla 60-70-talsmönster än nya. Ska bli kul att se resultatet en vacker dag:)

    SvaraRadera