onsdag 6 februari 2008

Filta angora?

Behöver en liten väska till bröllopet där jag kan ha läppstift o kanske halstablett eller nåt och nu kom jag på att jag ska sticka en liten rund väska inspirerad av en väska på Ravelry, Lucy Bag, men mycket mindre.
Jag ska sticka i samma spetsmönster som muddarna men med grövre stickor.
Undrar hur det blir om jag filtar angoragarn? Tror jag vänder den ut och in så att allt ludd inte försvinner.
[inspiration från Ravelry]
Jag ska göra smalare handtag och inte så långa... Vill hem och testa nu. Ikväll blir det inget stickcafé på lokal utan kreativitet hemma istället. Ska dessutom jobba med ett layout-jobb.

3 kommentarer:

  1. hej igen! du kanske inte såg mitt inlägg här? svar på det du sa om muggarna hos mig... vilken var det du gillade/ville ha?

    det är liite läskigt med muggarna, för jag har inte fått fram mer än en i helhelt skick, av fyra eller fem skickade, trots att jag packat in med såväl bubbelplast som kartong som annat. å andra sidan blir jag bättre på att packa varendaste gång! ;)

    nu när jag såg Bröllopsnånting blev jag sugen på att göra bröllopssmycken, fast jag känner ingen som ska gifta sig så det är lite bortkastat. däremot gjorde jag Valentin-armband igår, i silver. behöver mer träning där helt klart, det blev både vint och snett. men gulligt ändå...

    SvaraRadera
  2. meeep... jag ser ingen mörkröd mugg nånstans? kanske jag missförstod dig.

    de muggar jag gjort (eller pimpat, för muggarna har jag inte gjort, de är nog gjorda lite varstans) är turkosa, gröna och svarta, men jag köper gärna en kycklinggul om det är det du helst vill ha. har några rosa hemma just nu annars, ännu ogjorda alltså.

    vill inte prata köpa/sälja i mitt kommentarsfält, därav önskan om mejladress..

    nu ska jag på möte, men jag kollar om du svarat senare idag. jag har förresten lite inlägg på strödda platser hos dig, en med en länk till ett fint filt-köpställe!

    SvaraRadera
  3. Åhhh va fina! Lillasyster ska ha grå klänning, och saknar oxå väska *blink blink*

    SvaraRadera