tisdag 5 februari 2008

Filtprojekt

Körde mannen till verkstaden idag för att bilen skulle in o lagas. När jag satt o väntade stickade jag såklart och blicken föll på en bilkudde som låg på golvet. *Pling* sa det och jag fick en idé om att göra en filtad dyna till den för att barnbarnen inte ska frysa när de sitter på den. Dessutom skulle det vara så mycket finare med en mönsterstickad, filtad dyna än den blåblommiga som är nu.
Snart fixar Medea en ny stickning. Har aldrig filtat i maskin och det kan ju bli ett bra testprojekt innan jag gör några väskor. Har funderingar både på bokskydd och datorväska.

2 kommentarer:

  1. http://www.ornamentea.com/TheShop/Fiber.html

    tyckte sidan var fin. kanske nåt för dig?

    SvaraRadera
  2. Tack för länken. Nu ska jag kolla den!

    SvaraRadera