tisdag 4 augusti 2009

Spiralsockar

Kom på att sockorna inte blir till barnbarnet eftersom en kompis som fyller 1 om någon vecka. Bättre han får dem och dessutom får jag en chans att sy lite småbarnskläder. Bläddrar i senaste Ottobre för att se om jag hittar nåt fint. Eller ska jag kanske sy en Nalle i min modell? Får se vad det blir.
Har äntligen gjort en beskrivning på hur man lägger upp till två sockor med magic loop. Nu ska den bara renskrivas och pysslar ihop med bilderna. Kanske blir det en sockkurs redan i höst. Inte här i Provence men vid Vätterns södra spets.

Idag blir det stranden med kompisarna på besök. Det blåser en del men då blir det ju stora vågor och det gillar jag massor.

5 kommentarer:

  1. Hoppas på att få vara med om det blir en sock-kurs vid Vätterns spets!

    SvaraRadera
  2. Hur snabbt stickar du egentligen?! Det var ju igår du skrev att du skulle börja på sockorna :)

    SvaraRadera
  3. Supersöta sockar! Har länge funderat att sticka ett par samtidigt..synd bara att man behöver dubbla nystan!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar ju färgen skarpt, och berätta lite mera om kursen när du vet.

    SvaraRadera
  5. Helena (svenska kyrkan)4 augusti 2009 kl. 14:23

    Det blir det säkert!!!
    Jag hoppas det kommer lite folk, för jag har under semestern hittat lite olika aktiviteter vi kan roa oss med!

    SvaraRadera