tisdag 26 maj 2009

Mums

Har varit på resande fot idag. Besökte IKEA i Marseille för att köpa några hyllor och för att se hur just den IKEA affären såg ut. Den var pytteliten men de hade de viktigaste sakerna jag skulle ha. I fyndhörnan hittade jag ett par velourjoggisar till mig. För 5€. Det kan man väl kalla fynd.

Innan jag gav mig iväg hann jag klippa till en till stickpåse och tog fram en linnekjol jag började sy på för ett år sedan. Tala om UFO. Men nu är den snart klar. Kanske blir det lite sytt i morgon bitti för ikväll sitter jag på terrassen och stickar.Har precis ätit ratatouille som faktiskt är snabbt och smidigt att göra. Igår köpte jag ett paket som innehöll allt som behövs, utom vitlök upptäckte jag. Hemma i Sverige kan man köpa blandade grönsaker till grönsakssoppa och här är det till ratatouille. Men nu har jag i alla fall ätit min grönsaksröra med provencekryddade köttbullar och nån slags creme fraiche/turkisk yoghurt till.

1 kommentar:

  1. Så gott det ser ut! Nu blev jag kvällshungrig... ;P

    SvaraRadera