torsdag 10 januari 2008

Mina Bil-monkeys

Har kommit igång med att sticka sockklubbens januarimönster och det går riktigt bra. Jag har dem som bilstickning och jag har skaffat en minihalogenlampa som jag fäster i halsringningen och som gör att jag ser bra att sticka i bilen även om det är kolmörkt.
Jag valde ett beige batikfärgat 8/4 bomullsgarn från Regnbågen. Jag har tidigare inte hittat något projekt där jag skulle tycka det var fint med beige men till Monkeysockar blir det perfekt. Snyggt till svarta skor om jag nu skulle vilja använda dem i skor.

Jag har kommit fyra rapporter upp på skaftet så nu börjar jag se hur fint det blir. Ser fram mot att bli klar med dem för jag vill även sticka klart alla mina andra projekt.

1 kommentar:

  1. Fyndigt med lampan, som dom säjer , alla sätt är bra.
    Ha de bra,
    Eva.

    SvaraRadera