lördag 13 oktober 2007

Grönsakslåda på posten

Hos Handmade läste jag om Ekolådan som verkar vara något liknande Årstiderna som jag tidigare läst o drömt om.
En låda med grönsaker levereras till hemmet en gång i veckan men jag bor inte i ett område där man kan få det. Fast på Ekolådan läste jag om att om man är en grupp kan man ändå få leverans. Jag tror jag ska leta reda på några grannar som är intresserade.
Det vore verkligen underbart att få en låda men grönsaker hem. Då får man både pröva nytt och har alltid hemma.

3 kommentarer:

  1. Kontakta Ekolådan och hör om det finns nån grupp att ansluta sej till i din närhet!

    För oss blev det revolution i matlagningen och mat-tänket när vi gick med.
    Nu finns det alltid pinfärska giftfria och fräscha grönsaker hemma, det händer aldrig att man öppnar skåpet och frågar "vad ska vi göra för mat idag", det bara finns en massa gott att laga till av! På köpet äter vi mindre kött och vi handlar mera sällan i butik.
    En del ekologiskt kostar ju mera, men det sparar vi in på att inte handla så ofta och så mycket i butiken! Och är man inte där så ofta, så blir det mindre av onödor och impulsköp.

    Och vi har verkligen vaknat vad gäller obesprutad mat, skulle aldrig köpa "vanliga" morötter igen!

    SvaraRadera