lördag 13 oktober 2007

Vindsfynd

Har varit alldeles för kort tid på vinden idag men det är ju en ny dag i morgon.
Men jag har hittat stickor, garn o påbörjade projekt. Mer måste finnas men jag skrapade bara lite på ytan idag.
Fyndet jag gjorde var 380 gram av ett ullgarn med namnet Sudan från Kattens. Ett gammalt garn som jag vet att jag fick av en kompis för längesedan. Nu är jag sugen på att sticka en tröja. Ska kanske göra som Ilsefin gjorde och sticka den uppifrån och ner för att se vad det räcker till.

Men det kanske bara räcker till en halsduk och muddar eller vantar... Jag får tänka, mäta, räkna o fundera.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. tack för rar kommentar! :)

    om du scrollar bakåt ser du en stickning som halsband! eller snarare ett garnnystan med stickor. den hänger nu i en garnaffär där jag tyckte den passade bättre än hemma i mitt kök.. :)

    SvaraRadera
  2. Va bra med sudan garn jag har en massa här hemma så de vore bra om du kunde komma på ett bra mönster som passar till mej med :) jag har så svårt att komma till skott med det, kan inte ens bestämma mej vilken storlek jag ska ha på stickorna, va då velig.

    SvaraRadera