torsdag 18 oktober 2007

Jobbar med mina UFOs

Snabbt som sjutton har jag fixat en hel del projekt som jag jobbar intensivt med *ler*
På gång just nu har jag:
  • Moebiussjalen där jag hade räknat fel på mohairgarnet och det tog slut. Men nu har jag lyckats hitta en affär där de hade färgen. Så snart kommer det, hoppas jag.
  • Halsduk till dottern T. Bara trådarna som ska fästas
  • Pulsvärmare till densamma. Bara några varv kvar och att fästa trådar.
  • En boleroliknande kofta, matchande till min nya klänning. Började igår kväll för att få den klart till nästa onsdag då jag ska på 50-årskalas o gärna vill ha de båda.
  • ...och sockorna såklart. De gröna som jag själv skulle ha men dottern sagt att hon behöver =)
  • Sen håller jag också på och funderar o stickar prover på för att se om mitt gröna Sudan-garn ska räcka till en tröja eller om jag istället ska göra en varm o skön slipover. Det blir nog så...
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

  1. Oj vad du stickar!! *ler*

    Jag har inte stickat på flera år, tog upp virkningen för ett par år sen men bara under en kort period!

    Har du alltid stickat mycket?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är då energisk , hur mycket som helst på gång!!
    Ha så bra så länge , Eva

    SvaraRadera
  3. Witch: Jag har haft ett uppehåll med min stickning en hel massa år men för 25 år sedan stickade jag, gjorde mönster o sålde både garn och tröjor. Det har varit ett sovande intresse som väckts upp som en vulkan!!

    SvaraRadera
  4. Vad skoj!! Vem vet mitt stickintresse kanske poppar upp någon gång i framtiden.... det blev när barnen var små både små koftor, mössor och sockor plus en och en annan stor tröja oxå! =D

    SvaraRadera