fredag 19 oktober 2007

Nu vill jag...

Jag är hela tiden på nästa och nästa projekt. Förutom att tankarna snurrar runt vad min novemberbok ska handla om så köper jag garn, räknar om mönster o drömmer om vad jag ska göra härnäst.
Idag tänker jag på Sadie-koftan som jag tror blir i Elsebeth Lavolds Silky Wool.
Dessutom drömmer jag om mitt gröna Sudan-garn som jag nog gör en slipover av.



Till detta ligger projektet med tröjan som jag först tänkte göra av det klargröna garnet men som nog blir av det här angora tweed-garnet istället.

4 kommentarer:

  1. Jag väntar redan på din november roman, är det något du brukar göra i november eller är det en ny hobby?
    Jag har varit på turne idag hämtade fågel med dotter i kristianstad, jag får låna fåglen när tösen är i Brasilien, lyckades med ett besök på Helylle också skoj, ny butik.
    Nu är det helg, hade gott, Eva.

    SvaraRadera
  2. Sadie-koftan var verkligen snygg, wow!

    Jätteroligt att läsa om dina stickprojekt!

    SvaraRadera
  3. ellis: Kul att du hittade hit!! Jo, Sadie-koftan är verkligen snygg. Ska bli spännande att se hur den blir när jag stickar den.

    SvaraRadera
  4. Eva: Jag har aldrig skrivit en lång sammanhängande bok tidigare utan Nanowrimo är ett nytt påhitt =) Skriver gör jag alltid men jag har inte satsat jättemycket tid på det innan men nu är det dags. Ska bli spännande tycker jag själv.

    SvaraRadera