söndag 8 juni 2008

Behovsstyrd!!

Glöm alla gamla listor. Nu är det nya projekt på gång. Har blockat min gröna "mer-än-tre-timmars-tröja! så nu är det bara att sy ihop den. Anledningen till att jag ville bli klar med den var att jag hittade ett jättehärligt linnetyg när jag o yngsta dottern var o shoppade tyg i lördags. Mitt linnetyg ska bli en kjol och självklart måste jag ha en liten tröja till den. Jag letade fram ett ljust lavendelblått Muskatgarn och satte igång att sticka boleron från Sticka romantiskt av Lene Holme Samsøe. Det är omslagströjan jag satt igång med. Helst vill jag att den ska vara klar till på fredag då ene sonen tar studenten. Självklart ska även kjolen vara klar då. *dream on* skulle något av barnen kunna säga.

Förresten har vi firat min födelsedag idag. Jag fyller inte förrän på torsdag men för att få ihop allt blev det firande idag. Jag fick ett jättefint mjukt paket inköpt på Island av mina föräldrar och några superfina hårda paket. Jag lovar att visa i några inlägg snart... Nu måste jag iväg o sticka lite på min lavendeldröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar