söndag 29 juni 2008

Syrum!

I helgen tömde jag en klädkammare från grejer jag ändå aldrig kommer att använda och längst där inne fanns mitt sybord som jag ställde in där när jag flyttade in i lägenheten för två år sedan. Nu fick jag fixat en syhörna där i alla fall två av mina maskiner får plats även om jag måste byta plats på dem. Men det känns jättebra att slippa belamra matbordet i vardagsrumemt hela tiden. När vi flyttar till Provence kommer jag att ha plats för alla tre maskinerna i bredd och alla mina andra sysaker. Jag kommer alltså ha ett rejält arbetsrum. Men så länge får jag nöja mig med det lilla och det gör jag.
Om det någon gång är så att jag behöver mycket plats är det ju bara att bära ut maskinerna igen men nu när semestern närmar sig och vi ändå inte ska vara hemma är det bra att det är undangömt lite.
/Efwa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar