tisdag 3 juni 2008

Kreativt kaos

Jag har just nu ett totalt kaos i min "Vill göra hög". Jag vill sticka klart mina röda monkeysockar, jag vill börja sticka junisockar i mitt egetfärgade garn, clapotissjal i mitt londongarn. Jag vill virka klart min toa-matta, vill virka rutor till den gröna babyfilten, vill virka vita mormorsrutor till näsduksfodralet (likt det gröna...) Jag vill också sticka en babytröja till kompisens bebis som föds i juli o gärna ett par byxor och en mössa.
Jag vill också virka pulsvärmare från Tine Solheims bok som jag lånat på biblioteket.
Dessutom vill jag sy nya gardiner till köket, sy upp shorts som mannen köpt (4 par), sy några näsduksfodral bara för att jag kan och en kjol till mig vill jag också hinna med.

Om det sedan blir någon tid över vill jag planera några trasmattor, klippa/skära trasor och varför inte tillbringa lite tid hos min
a föräldrar och väva några av dem. När jag ändå är där kan jag blanda till lite äggoljetempera och måla lite möbler som jag förvarar där och om jag har pyttelite tid över så kan jag även sätta mig i en solstol och vila lite med en eller flera böcker från min gigantiska bokhög med böcker jag vill läsa...

Kreativt kaos är väl bara förnamnet är jag rädd
Jag får nog beställa en tavla från Isa att njuta av...

5 kommentarer:

  1. Det är inte utan att man önskar att dygnet hade några fler timmar emellanåt!!

    SvaraRadera
  2. Det låter som syster i ett nötskal!
    Å så har du antagligen fått ett par mini-hängselbyxor i posten att sticka på beställning till din systerson! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag känner igen mig i det där! Tur att det finns fler förvirrade kaoshjärnor där ute:) Men visst är det underbart att man faktiskt har så mycket roligt man vill göra!

    SvaraRadera
  4. Vore inte dumt att vara bläckfisk, när man vill göra så mycket kreativt! :)

    Man blir lite trött på sej själv, men samtidigt är det härligt att ha lite kreativt kaos runt sej ibland. Det är bara så svårt att få tiden att räcka till!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Jag känner också igen det kreativa kaoset som lätt övergår i förvirring och handlingsförlamning - men det brukar inte hålla i sig speciellt länge. Vilket projekt du än drar igång med så verkar det bra tycker jag! Lycka till!

    SvaraRadera