måndag 30 juni 2008

Slut på juni

Såå fort juni har gått. Ibland förstår jag inte vart tiden tar vägen men jag stickar på så gott det går och nu ikväll fäste jag trådarna på mina Clover-sockar.
Jag har stickat med tvåtrådigt ullgarn som jag köpt på Tradera och själv färgat med Kool-Aid och stickor: Addi Lace nr 2.5
Jag har stickat dem Toe-up och båda på en gång. Jag har verkligen fastnat för det och lär inte sticka på vanligt vis igen men man ska aldrig säga aldrig.
Plus: Garnet är härligt att sticka med och de är väldigt sköna att ha på sig. Färgen är mest rätt på bilden längst ner!
Minus: Jag läste inte Clovermönstret tillräckligt noga när jag kom till hälen utan stickade på som vanligt efter Toe-upmönstret. Synd på den lite annorlunda "randningen" men gjort är gjort.

1 kommentar:

  1. Sockorna är fina, men garnet är ljuvligt, det fick du till bra!

    SvaraRadera