måndag 30 juni 2008

Lite om mig...

Hos Jenny i My white cottage hittade jag den här "utmaningen" Tänkte att jag skulle skriva lite om mig själv på det här viset. Gör gärna det du också!!

♥ När gick du upp idag? Klockan började ringa kvart över fem men jag kom inte upp förrän en halvtimme senare... är såå morgontrött
♥ Diamanter eller pärlor? Pärlor tycker jag är fina. Har inte riktigt förstått tjusningen med diamanter
♥ Senaste filmen du såg på bio? Hjälp, det var väldigt länge sedan... Vet faktiskt inte ens.
♥ Favorit TV - program? Gillar danska filmer, engelska deckare men tittar otroligt lite på tv. Lyssnar hellre på musik.
♥ Vad åt du till frukost? Ägg & Bacon. Äter enligt LCHF och då är det oftast ägg o bacon.
♥ Vad är ditt andranamn? Maria
♥ Din favoritmat? Jag älskar medelhavsmat men även svensk husmanskost. Äter nästan alltid LCHF-kost och det är väldigt gott.
♥ Vilken mat gillar du inte? Gillar faktiskt det mesta men när vi pratade om det i helgen kom vi fram till att jag inte äter Njure (men vem gör det?)
♥ Vilken är din favorit - CD för tillfället? Jag lyssnar på alla möjliga skivor. Senaste var Emiliana Torrini igår kväll men även Norah Jones tex är skön.
♥ Vilken bil kör du? Oftast en Citroën C5 men även min Nissan Almera rullar ibland.
♥ Vilken är din favoritmacka? Äter inte bröd... mer än ytterst sällan och då blir det en gi-ruta med nåt gott pålägg. Räkmacka är jo gott om jag nu skulle äta det...
♥ Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Falska och missunsamma människor är nog det värsta jag vet! (behåller kommentaren från Jenny i White cottage)
♥ Vilka är dina favoritkläder? Jeans, top, kofta o ballerinaskor om det inte är väldigt varmt för då har jag kjol el korta brallor istället.
♥ Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då? En resa till Mauritius är en dröm som kanske blir verklig någon gång i livet.
♥ Favoritklädmärke? Hmmm... jag bryr mig inte så mycket om vad det är för märke. Jag letar efter snygga plagg i vilket märke som helst.
♥ Var vill du dra dig tillbaka? Självklart i vårt hus i Provence. Där ska jag tillbringa alla mina resterande dagar =)
♥ Favorittid på dagen? Kvällen/Natten Tyvärr går det inte så bra ihop med min morgontid som är alldeles för tidig!
♥ Var är du född? Jönköping
♥ Vilken är din favoritsport att se på? OS kanske... är som sagt ingen tv-tittare och i verkligheten är det väl mest barnens innebandy och friidrott som gäller.
♥ Coca Cola eller Pepsi? Inget av dem...
♥ Fotboll eller ishockey? Ishockey
♥ Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Nattuggla!
♥ Pedikyr eller manikyr? Manikyr om något
♥ Några spännande nyheter att berätta för oss? Inget som ni inte redan vet!! Det mest spännande är att vi snart får tillträde till vårt hus i Provence
♥ Vad ville du bli när du var liten? Barnmorska eller i alla fall jobba med barn! Det gjorde jag i 15 år men inte nu längre.
♥ Bästa barndomsminnet? De långa sommarloven då vi vistades Falkenberg
♥ Varit i Afrika? Nej, aldrig… Men det skulle jag inte ha något emot!
♥ Nånsin rullat in någon i toapapper? Nej, det har jag nog inte...
♥ Varit med om en bilolycka? Nja, jag halkade av vägen en gång men det gick bra.
♥ Favoritdag i veckan? Lördag... såå skönt med sovmorgon.
♥ Favoritblommor? Pioner, ranunkler, pelargoner, lavendel, stockrosor, lupiner...
♥ Favorit - snabbmatsrestaurant Sibylla eller kinamat? Självklart kinamat!
♥ Äger du en cykel? Flera stycken, men cyklar aldrig...
♥ Vem fick du senaste mailet från? Lillasyster
♥ Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Skulle aldrig handla på kredit men just nu, inför renoveringen av vårt hus skulle ikea gärna få ge mig ett kort med pengar på!
♥ Läggdags? I veckorna runt klockan elva, helgerna ungefär det samma, kanske lite senare.
♥ Senaste personen du delade en middag med? Mannen och ett av mina barn.
♥ Vad sysslar du med just nu? jobbar… *hrmm*
♥ Favoritfärg? Vitt, rött, grönt, svart. I hemmet gärna ljusa färger... vitt, ljungrosa, brunt. På kläder: linnefärg, rött, svart o många andra...
♥ Hur många tatueringar? Har ingen även om jag tänkt på det många gånger. MEN det blir ingen. När jag tänkte på det var det antingen AUM (se nedan) eller Yin & Yang som var aktuellt.
Nu vore det kul att läsa om er andra! Skriv en kommentar här nere om du antar utmaningen att skriva om dig själv.

1 kommentar:

  1. AUM?

    Vad jobbar du med då?

    jag är nyfiken på LCHF men vill samtidigt äta mycket vegetariskt, hur får man ihop det?? Hur länge har du ätit och vad har du fått för verkan?

    Innebär detta att jag måste anta utmaningen? Får jag inte bara kommentera? ;-)

    SvaraRadera