fredag 20 juni 2008

Överraskning i midsommar!

Idag skulle jag flytta om några lådor och ställa dit några andra. Längst in bakom lådorna stod en gammal resväska som var min mammas när hon var liten.
-Undrar vad det är i den hann jag tänka innan jag öppnade den...
Jag öppnade försiktigt och fick en riktig överraskning. Jag hade helt förträngt att jag för några år sedan, när jag flyttade från mitt hus, packade ner vackra garner i lådan.
Det är ganska mycket växtfärgat från en kurs jag gick i början på 80-talet, drygt ett kilo Visjögarn från Östergötlands Ullspinneri, inköpt i början av 90-talet, minst 6 hg klargrönt ullgarn passande till February Lady Sweater kanske och dessutom lite ull-silkegarn, några nystan aprikos superwash Safir och ca 4hg rostrött Sudan från Marks Kattens. Samma som jag stickade min gröna Tree Jacket.









Ååh vad jag är glad!!!!

5 kommentarer:

  1. Så fantastiskt! Blir grön av avund.
    Lycka till med garnvalet. Jag provstickar för fullt men får heller inte börja inna lite annat är avslutat.

    SvaraRadera
  2. Det kan man kalla en skattkista.WOW!!!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar väska!!! Som en saga ju! Magi liksom.

    SvaraRadera
  4. Förstår att du är glad! Vilken skatt!

    SvaraRadera