lördag 23 augusti 2008

Ljuvliga garner

Tänk att det finns så många vackra, helt fantastiska garner. Efter att ha rensat ut kläder i min garderob (en megastor papperskasse full) tog jag mig tid att klappa lite garner. Jag blev sugen på att nysta en gul härva med garnet Silkö som är från Östergötlands spinneri. Jag sålde garner i början av 90-talet och då tillverkade de ett garn som bestod av 30% silke o resten ull. Otroligt vackert, mjukt och roligt att sticka med.

Jag tror att det kommer att bli en sjal/halsduk till mig. Kanske en Candle flame. Ilsefins är så vacker och den är ju också gul.





2 kommentarer:

  1. Åh, vilket fint garn. Kommer nog att passa perfekt till en CF!

    Jag stickar mina Sping Forward i Regia Silk. Fast jag borde ha tagit en stickstorlek mindre (använder 2.5 mm) för de verkar bli ganska breda.

    SvaraRadera
  2. Candle Flame kommer att bi alldeles underbart vackert!

    SvaraRadera