tisdag 7 juli 2009

Följetong och ökat tålamod

Jag ger mig inte så lätt och nu har jag insett att det bara är att föra pärlorna framför sig en liten bit i taget OCH att sitta i sängen där det inte finns nån risk att den långa pärlsträngen åker ner på golvet. Tills jag kommer på nåt smart sätt att ha pärlsträngen får det bli så.Nu har jag gjort 11 varv och det ser lite konstigt ut på den ena sländan men antingen rättar det till sig efter några varv eller så får den helt enkelt vara lite mystisk. Jag tänker INTE repa upp det är en sak som är säker.
Hittade också lite info om hur jag får pärlorna att ligga som de ska så det får jag testa nästa gång jag stickar på min höstsjal.

5 kommentarer:

  1. Sjalen ser redan ut att bli jättefin! Snygg grön färg!

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir! Jag blir sugen på att prova! (Fast inte med så tunt garn och så stort ;-)

    SvaraRadera
  3. Låter onekligen lite jobbigt med alla pärlor, men slutresultatet kommer bli jättefint! Det är en härligt färg på garnet!

    SvaraRadera
  4. Åh, den ser ut att bli jätte fin !!
    Pärlorna passar så bra till garnet.

    SvaraRadera
  5. Wow, du är så ambitiös! Sjalen ser ut att bli hur snygg som helst!

    SvaraRadera