måndag 20 juli 2009

Syr...

Ikväll kom jag till slut igång med att sy gardinerna till köket i lägenheten vi hyr ut. Vi har gula detaljer och då passar ju det gulvita tyget från marknaden igår. I morgon hoppas jag att jag blir klar.
De andra två tygerna är också från marknaden. Det vita med vitt broderi är jag nästan kär i. Vill ha nån fin blus eller klänning i det. Får se vad det blir. Det är tunt som batist så jag får nog ha dubbelt tyg i överdelen. Ska bli så kul att sy i det.
På marknaden såg jag den här fina klänningen. Vill sy något liknande och därför fotade jag för att komma ihåg. Kanske borde jag köpt den istället men det är så kul att tänka att man kan sy det själv.
Det här är en annan klänning jag gärna vill sy. Ikväll har jag ritat av den och kanske klipper jag till när gardinerna är klara. Det är dotterns kompis som hade med den hit och hon var så snäll att jag fick rita av den.


På torsdag åker jag hem en kort sväng till Sverige. Ska lämna av dottern T och hennes kompis F och dessutom packa ihop vårt hem inför flytten. Åker tillbaka hem till Provence på söndag morgon igen så det vill till att jag är effektiv.

I morgon blir det stranden för hela slanten. I alla fall på dagen. På kvällen ska jag ju sy har jag tänkt.

1 kommentar: