torsdag 30 juli 2009

Fyndad keramik

Häromdagen åkte vi till ett Poterie för att köpa några krukor till innergården. På en pall stod några små skålar och när jag kollade priset blev jag nästan chockad. Halva priset på 4€ skulle jag få betala för små salladskålar liknande Gerbera. Alltså drygt 20 kronor/st. Gissa om jag blir sugen på att åka tillbaka och köpa fler än de tre jag köpte?Samma dag gjorde vi en utflykt på väg till stranden och när vi stannade för att fota risfält hittade vi lite björnbär. Svåra att få tag på men en smakbit lyckades vi med.Längre fram när vi stannade för att fota flamingos såg jag massor med björnbär MEN det var ett djupt vattenfyllt dike framför... *suck* Jag får hitta på nåt tills det är helt moget.

2 kommentarer:

  1. Men du .. vilket fynd! Har stått och nypt i liknade skålar här i Göteborg men då kostar de runt 200kr, och det har jag tyckt var väl dyrt.

    Grattis! -och köp du några till om du kan ;)

    SvaraRadera
  2. Drabbades av ungefär samma dilemma som du för ett par år sedan. Just vilda björnbär är svåra att få tag på i mina trakter, därför också extra åtråvärda, så för att passera ett dyigt dike för att nå min skatt, släpade jag med mig en grov planka och gjorde mig en spång på plats.

    SvaraRadera