tisdag 21 juli 2009

Strandvirkning

Har inte stickat så mycket den senaste tiden men däremot virkat. Det funkar bra med min, nu inte så, onda axel.Jag har virkat två marknadskassar och en mössa. Den ena kassen är virkad i blått safran och inte fotograferad än. Den andra ser ni här ovanför.
Först hade jag tänkt att mössan skulle bli en solhatt men den passar nog bättre som mössa/hatt till hösten. Jag är nöjd och nu ska bara trådarna fästas. Mönstret är en modifierad Haley Waxbergs Flower Pot hat.
Har halkat in på Facebook förresten. Har stått emot i närmare tre år men nu när näst äldsta dottern ska ut och resa jorden runt "lurade" hon in mig där för att kunna bli uppdaterad.
Någon mer som finns där??

9 kommentarer:

  1. Jupp.. finns där :)
    Cool mössa!

    SvaraRadera
  2. Hej Söt hatt.
    Jag finns också på facebok men de var under tvång de , ungarna var ute och reste. Är inte speciellt aktiv men jag har ju koll på barnen där.
    Ha de gott på stranden.
    Eva.

    SvaraRadera
  3. Ja då, jag finns på FB. Blev inlurad för länge sedan ;-)

    Jättefin mössa!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mössa:0) Min son som är 14 har virkat mössor och han tycker att det är coolt och visst är det!!! Jag finns också på FB fast jag lovat mig själv att aldrig gå med....

    SvaraRadera
  5. Det var en fin mössa! :-)

    Även jag finns på facebook. Blir lätt att man fastnar där och det är himla smart sätt att hålla kontakt med sina gamla vänner.

    SvaraRadera
  6. Jadå. Jag finns oxå på facebook. Fast jag blev inlurad av min pappa och inte av mina barn, även om dottern är ganska aktiv.

    SvaraRadera
  7. finns där , kram Fibban

    SvaraRadera
  8. Fibban: Men jag hittar dig ju inte! Lägg till mig...

    SvaraRadera