söndag 26 juli 2009

Sval herrskjorta?

Mannen tycker det är för varmt med t-shirt så jag tänkte jag skulle sy några skjortor i t-shirtmodell eller nåt liknande i tunn bomull eller linnetyg så att han inte blir så varm.

Är det någon som har en bild eller förslag på en snygg modell? Jag har Sy Herrkläder av Inger Bäversten och en omarbetad rak skjorta kanske det kan bli.

Snälla tipsa mig! Jag vill inte att det ska se töntigt ut utan bara svalt och skönt utan att vara en vanlig skjorta eftersom han inte är så förtjust i det. ;-)

5 kommentarer:

  1. Hej snygging, fräsig frisyr! Mönstret på koftan är helt riktigt Garntjänst och det finns kvar, jag hämtade bilden därifrån i veckan. Sen finns det i säkert förvar hemma hos mig också...

    SvaraRadera
  2. Låter intressant! ;-) Jag har mailat dig.

    SvaraRadera
  3. Ingen idé har jag om skjorta, men förstår honom med värmen. Själv gillar jag också lösare kläder, när det är varmt.
    Snygg frisyr, helt rätt på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag kan tänka mig en hel massa sätt att göra en sval skjorta på. Mycket vidd, ljus färg och tunn bomullsbatist eller linne så blir det svalt.
    Men vad menar du med "vanlig herrskjorta"?? Man kan väl göra skjortor på tusen sätt, minst? Med/utan krage, med/utan ok (men då kan det vara bra att bygga in insnittet någon annanstans), med/utan manschetter... Lång ärm, kort ärm... Knasiga fickor...

    SvaraRadera
  5. Med vanlig herrskjorta menar jag med knäppkant fram. Nu har jag ett första förslag på gång. Får se om han gillar det. =)

    SvaraRadera