måndag 6 juli 2009

Garn och pärlor

Antagligen får jag skaffa mig mer tålamod eller sticka med andra pärlor. Nu har jag letat och letat och de flesta verkar få fast pärlorna med hjälpa av en virknål, precis som jag tänkt om inte hålen varit för små. men jag kan avvara några meter garn som pärlorna nu sitter på om jag bestämmer mig för att byta pärlor. Eller så stickar jag bara på och försöker vara så försiktig jag kan med garnet.Dessutom var det ju inte det här jag skulle göra när axeln blev bättre. Eller hur?

På Knitty finns lite hjälp om man vill sticka med pärlor.

3 kommentarer:

  1. Hej Medea !
    Jag har köpt en 0.50mm virknål hos Eva i Stäket och den funkar på mina små pärlor.

    Eller kan du testa denna metod:
    http://rosemarygoround.blogspot.com/2007/08/tutorials-r-us.html

    Problemet när man trä upp pärlorna på garnet är att det går av så lätt.
    Det är pilligt att sticka med pärlor...
    Lycka till !

    SvaraRadera
  2. Garnet är så vackert grönt, men vilket tålamod som krävs med alla pärlor oj, oj!

    SvaraRadera
  3. På Röda Korset hade dom idag många virknålar som heter 14 nåt (jag använder en sån till mina små pärlor)
    dom kostar 5:-/st
    Finns dom kvar i morgon kan jag köpa åt dig.

    SvaraRadera