tisdag 1 juli 2008

A, B, C fast S, T, U...

ABC-leken fortsätter och jag fortsätter att göra klumpinbetalningar.

Här kommer mina stick-tankar om S, T och U

S = Silkeblandat garn är ljuvligt att sticka med. Älskar naturmaterial men alldeles speciellt mycket Silke. Stickar min Clapotis med Manos Silkblend och det är som en dröm. Lystern, känslan, färgerna. Jag säger bara mmmm

T = Tradera har blivit min största garnleverantör. Jag har hittat massor med fina garner och de flesta har jag dessutom fått till bra pris. Ibland blir man ju överbjuden men då var det inte meningen att det skulle hamna hos mig. Lika bra det eftersom jag inte hinner sticka upp allt jag får i brevlådan. =)

U = Ull är också härligt att sticka med. Jag är inte alls känslig för ull i stickade plagg som många är men jag gillar verkligen värmen, doften, och färgerna som kan vara allt från naturliga grå, växtfärgade, kulörta KoolAidfärgningar o allt där emellan. Ull/Bomull är en lite spännande kombination. Får nog testa det med någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar