lördag 14 mars 2009

Högoddsare

När mannen kom hem ikväll sa han kaxigt att han visste hur melodifestivalen skulle gå och jag och dottern skrattade rått när han sa att Malena Ernman skulle vinna och Caroline af Ugglas skulle komma tvåa.
Men vi satte skrattet i halsen när det blev precis så.
Kanske är det precis en sån låt som behövs för att Sverige ska vinna stora melodifestivalen. Opera och eurosdisco. Vi får väl se i Moskva.
Här kan ni lyssna på Malena i ett annat sammanhang:



Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

  1. Inte min favorit, men jag tror också den kan vara ett bra bidrag till Moskva, sticker ut lite!
    Jättekul att af Uggla kom tvåa, men den låten hade nog inte någon förstått, tyvärr..
    Och nu skall övr familjen se på Sin City, så då sätter jag mig framför datorn.

    SvaraRadera
  2. Jag är jätteglad att Marlena vann! En pampig och internationell låt tycker jag. Roligt med något annat än disco/pop-låtar i dussintal :)

    SvaraRadera