onsdag 22 april 2009

Dagens lunch från marknaden

Marknaden var inte så stor idag men den brukar iofs vara lite mindre på onsdagar. Vi köpte lite grönsaker, jordgubbar, croissanter, en stor lavendel som jag ska plantera och ha på gården och så blev det lite färdig paella som vi åt till lunch.Tyvärr hittade jag inga ranunkler som dög. De gula jag såg var alldeles för utslagna och när jag väl kom tillbaka för att trots allt köpa dem var de borta. Men men... de jag har står nog några dagar till.
Som ni kanske kan ana på bilderna har vi högsommarväder. Just nu är det drygt 22 grader i skuggan. Riktigt varmt o skönt på innergården. *nästan för varmt, men det kan jag ju inte säga* =) Prognosen för kommande dagar ser ljus ut. Kanske något mulet i slutet av veckan.

5 kommentarer:

  1. Vet inte om jag vågar läsa dina inlägg mer... Snart bara måste jag åka söderut :-)! Bodde i södra Frankrike en sommar och marknaden var min favorit.

    SvaraRadera
  2. Anna: Du är välkommen att hälsa på. Vi har en Studio, som vi hyr ut!!

    SvaraRadera
  3. Det där låter bara för härligt. Håller med Anna, man blir sugen på att åka. Men man får väl hoppas vi får lite värme här också snart.

    SvaraRadera