fredag 10 april 2009

Rensa i röran

Jag flyttar fram det här inlägget varje vecka och lägger till veckans nya projekt!

Rensa och sortera behöver man ju göra om och om igen och jag har med det på min 101-lista. Jag blir inspirerad av andra som rensar sina röror och av att läsa Karen Kingstons bok Rensa i röran med Feng Shui.
I Ulrika Gabriels blogg finns rensa-i-röran-utmaningen. Självklart är jag med och visar vad jag rensar.

(23 feb) Den här veckan är det bokhyllan i hallen som ska packas/rensas. Mest packas inför flytten men lite kommer nog att rensas bort också.
Vi kommer sälja lägenheten någon gång i vår och flytta till något mindre och min rensning blir också en del i "homestylingen" inför försäljningen.

Rensningsprojekt - ett för varje vecka:
  • v.16 tar vi emot våra ägodelar i vårt nya hem i Provence och sedan kommer en tid då allt ska hitta sina platser och jag ska ha mina Feng Shui-glasögon på för att få harmoni.
  • v.14 och 15 är det rensning bland prylar inför flytten.
  • v.13 är veckan när jag rensar bland aktiviteter. Ibland vill man hinna mer än vad som är möjligt och den här veckan rensar jag tills jag mår bra och får lagom mycket att göra.
  • v.12 ligger jag lågt eftersom vi är i Vårt hus i Provence. Vecka 13 fortsätter jag mitt röj.
  • v.11 Rensa vinden och sortera vad som ska slängas, tas med till Provence eller vara kvar i Sverige
  • v.10 Rensa mina hängmappar. Skriva nya etiketter om det behövs och slänga massor. (inte helt klar men ena boxen är klar)
  • v.9 Rensa och packa böckerna i bokhyllan i hallen. Ställa dit röda skåpet istället.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    ÅÅÅÅÅHHHHH, vilken underbart inpsirerande blogg du har. Jag gillar allt som har med garner och tycger att göra JÄTTEMYCKET!
    Så roligt att du vill vara med på Rensa i röran utmaningen. Jag skriver upp dig på listan och länkar hit.
    Vi lär "ses" igen, lycka till!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé! Ibland kan det verkligen kännas oändlig alla projekt man har planerade :)
    men det kanske är bäst jag tar itu med min rensning nu inför min utbildning som snart börjar:
    www.inredningsskolan.se/heminredning.htm
    För visst kan man utbilda sig trots att man är över 40? Hihi.
    Kramar //Yvonne

    SvaraRadera
  3. Yvonne: Klart man kan utbilda sig när man är över 40. Då vet man ju vad man är intresserad av och vill utveckla. Jag var klar när med min utbildning när jag fyllde 41. =)

    SvaraRadera