torsdag 23 april 2009

Varför vänta?

I morse när jag skrev mina morgonsidor* tänkte jag på att jag "sen" skulle börja promenera varje morgon, eller i alla fall nästan varje morgon. Men jag kom på att det inte fanns någon anledning till att vänta till sen utan jag fick på mig kläder och skor och gav mig ut på en promenad.

Det var ljuvligt. Jag hamnade i ett närliggande bostadsområde med små trädgårdar där rosorna var i full blom, flädern blommade och hängde ut sina doftande blommor över staketet. Det var trädgårdar med blommande ringblommor och liljekonvaljer. Jag njöt både av den vackra blomningen och av att äntligen vara ute och gå igen.

*morgonsidor skriver jag varje morgon efter ett tips från Julia Cameron i boken Konsten att vara kreativ. En bok som peppar dig att bli mer kreativ inom vilket område du än vill bli kreativ inom.

2 kommentarer:

  1. Härligt med morgonpromenader! Jag älskar att gå och springa tidigt om mornarna :-).

    SvaraRadera
  2. Ni/du verkar ha funnit er väl tillrätta. Det är så härligt att promenera på morgonkvisten när allt börjar vakna. Att dessutom få göra det i nya omgivningar i blomningstid låter ljuvligt.

    SvaraRadera