torsdag 23 april 2009

Provencalsk tvåändsstickning

Om det blir som jag vill så kommer mitt idag "fyndade" dalablå garn bli ett par tvåändsstickade vantar och för att göra det lite provencalskt ska jag sticka en svart camargue-tjur som mönster.

Men först ska jag göra förlagan. I morgon ska jag gå o fota en stiliserad tjur i någon av alla turistaffärer som finns och sedan ska jag göra om den till en stickbar förlaga.

Garnet "hittade" jag förresten i en åldrig träbehållare som kommer från mannens magasinerade saker. Det är nog ungefär tre hekto och att göra tvåändsstickade vantar i dalablått tror jag blir väldigt fint även om jag fram till nu inte varit en blå människa. Men vem har sagt att man inte kan ändra sig. =)

1 kommentar:

  1. Jag är enig i din tes om blått, är inte heller så förtjust, men håller kanske på att ändra mig.

    SvaraRadera