söndag 25 maj 2008

Färgglad väntan

För att fira mors dag med mig själv när barnen åkt till sin pappa gav jag mig på att färga några härvor med Kool Aid.
Jag valde lemon-lime och lite lemon och en påse som var mörkgul med
lakritsdoft. Den ena härvan blev lite blek så jag tog en påse grape och hällde över. Hade tänkt att den skulla bli grön på ena sidan och lila på ena men det blev nog inte riktigt som jag tänkt mig eftersom det lila rann ner i det gröna.
Nu vet jag till nästa gång att jag ska först färga tex. det gröna, sedan vända på härvan och hälla den andra färgen, i det här fallet den lila, i botten och färga igen. Då hade nog effekten blivit den jag ville. MEN det blir nog ändå lite fläckigt av lila och grönt...

Nu ligger det och svalnar. Jag vill att det ska vara klart nu så att jag får skölja och se hur härvorna ser ut.

Jag använde tvåtrådigt grått garn i två olika nyanser och något olika tjocklek. När jag tittade på färgkartan för Kool-aid tyckte jag att det blir finast färger på grått. Kolla in färgkartan får ni se!! =)

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att se bilder från när du färgat med kool-aid! Jag har ännu inte kommit mig för att testa, men det finns med på min långa "att göra" lista.. :-)

    SvaraRadera