måndag 19 maj 2008

Hemma igen

Har som sagt varit några dagar i London med mannen och mina två söner. Vi har haft det väldigt mysigt o trevligt. Vi har gått tusen mil känns det som även om det är en bit från sanningen och att vi faktiskt åkt massor med tunnelbana men London är stort så det känns i benen.

Jag hade två önskningar i affärer och det var Loop och I knit London. Vi hittade båda två och jag kunde inte låta bli att köpa lite garn även om jag inte behöver garn, om man nu kan säga så. Man behöver ju vackra saker och nu har jag köpt härliga garner. På Loop hittade jag garn från Habu i pyttesmå nystan. Det ena var mohair/silke och innehöll endast 14 gram... men ändå 166 meter. Det andra var mohair loop/ull/nylon och jag har tänkt göra en dubbel halsduk efter en idé jag fick i Frankrike i påskas. Två halsdukar träs i varann och de ska vara glest stickade i något slags spetsmönster... Vi får se sen hur det blir.
Det blå/rosa/röda är Manos del Uruguay Silk blend. 30% silke 70% Extra fine Merino. Ljuvlig lyster och av det ska jag sticka en Clapotis-scarf. Det röd/orange/gula är ett BlueFaced Leicester Dazzle 4ply/sock från Natural Dye Studio. Oerhört mjukt och härligt och vackert att se på och antagligen blir det ett par sockar till mig framöver.

På flygresan stickade jag förresten på mina röda Monkeys och jag fick med mig stickorna på flyget även från London. Det känns bra för det är väldigt avkopplande att sticka på flyget och resan går fort.
Nu ska jag lägga mig för att orka jobba i morgon. Jag skulle verkligen vilja ha några dagar ledigt nu för att kunna städa lite här hemma, sticka o nysta lite. =)

3 kommentarer:

  1. Vad roligt med London! Och vilka fina garner du köpt, det låter spännande med sjalen du beskriver.

    SvaraRadera
  2. Det låter som om ni haft en trevlig resa i London. Du har otroligt bra smak: Jag kom hem med exakt samma garner från I knit London för 1,5 månad sedan. Manos i samma färg men sockgarnet i grönt och lila. :-)

    SvaraRadera
  3. Härlig stickblogg!
    MATTAN den kan du virka med dubbelt ljusvekegarn, funkar jättebra och är billigt.
    AM

    SvaraRadera