tisdag 13 maj 2008

Londonresa!

Jag och mannen åker till London på fredag med mina två söner, 18 och 19 år. Det är tänkt att de ska få styra vad vi ska göra så det blir väl skivaffärer, förhoppningsvis någon eller några garnaffärer och några muséer enligt deras intresse och sedan ska vi såklart äta god mat och titta på folk.

Har ni tips på någon garnaffär jag inte borde missa, helst centralt..? Jag har kollat på knitmap.com och hittat några men det är ju extra kul om någon redan besökt någon fin/bra.

3 kommentarer:

  1. Hej Medea!
    Tack för besöket i min blogg!
    Det finns flera olika sätt att föra över foton på tyg. Det lättaste är att köpa färdigpreparerade tygark direkt för datorn, finns här:
    http://www.hobbyochhantverk.se/
    titta under fliken inkjet tyg eller hos någon välsorterad symaskinsaffär, undvik de T-shirts trycks papper som datoraffärerna säljer - de är stela och plastiga.
    Billigare är att själv preparera sitt bomulls eller siden tyg först i en vätska som heter Buble Jet i 5 minuter, häll tillbaka det som blir över i flaskan, När det torkat
    stryker du tyget på ett vaxat papper sk fryspapper, var noga att stryka ut i kanterna och skär rent till exakt storlek jag brukar ta A4
    sedan kör du detta genom datorn, väntar en stund och drar av pappret. Dettta blir vattenfast, det står att man ska sedan ska tvätta idet i en speciell vätska men det behövs inte. Man kan ta vanligt vatten, men jag brukar faktiskt inte skölja v det, beror förstås vad det ska användas till. Denna vätska köps hos lapptekniksaffärer, jag köper min här: www.canvasshop.se
    sök på buble jet
    Finns ockås ett annat sätt att föra över bilder till tyg med ett klister men det är jag själv så dålig på så det får du leta rätt på annat håll :-)
    Lycka Till

    SvaraRadera
  2. jag kan varmt rekommendera affären "I Knit London" som är 5 minuters promenad från Waterloo station. För att lättare lura med dina män till affären så har de faktiskt A-rättigheter, de säljer alltså öl på garnaffären! :-)

    Trevlig resa!! London är en fantastisk stad!

    SvaraRadera