söndag 25 maj 2008

På tork!!

Hjälp vad kul och smidigt det var att färga garn. Om inte lukten spridit sig över lägenheten hade nog inte mannen ens märkt att jag gjort något trots att han inte var borta lång stund. Nu är det ju så att jag inte kunde låta bli att visa honom men ändå... Smidigt var det.

Mitt tålamod är inte så bra så jag började skölja med
ljummet vatten för att inte filta garnet och det gick bra trots allt. Nu hänger det på tork.
Jag är nöjd för att för första gången färgat på det här sättet. Växtfärgat har jag gjort för många år
sedan men det här var ju mycket smidigare =)
"Bonussonen" flyttar till New York i höst så då får jag väl be honom leverera Kool-Aid till mig...

1 kommentar:

  1. Jättefina färger blev det! Visst är det kul att färga? Jag har iofs bara provat med äggfärger, men är på jakt efter koolaid. Ha't bra!

    SvaraRadera