onsdag 10 september 2008

Min syhörna/mina syhörnor

Hittade en utmaning hos SKROT-design. Självklart vill jag se hur syhörnor ser ut hos er andra sybloggare. Dels för att det helt enkelt är kul men även för att få idéer när jag ska inreda min syateljé i vårt hus i Provence.
Min tänkta syhörna är mest ett kaos och alldeles för liten men jag ska ändå beskriva hur jag har det just nu. [Övre bilden visar klädkammaren som var tänkt som syrum]

Men först till utmaningens regler:
  • Svara på frågorna
  • Fotografera syhörnan, hur bedrövlig den än är ;)
  • Skicka vidare utmaningen genom en kommentar i bloggen hos de utvalda
  1. Vad gör din syhörna speciell?
    Att den befinner sig på matrumsbordet just nu. Tre symaskiner får inte plats i den lilla vrå jag från början tänkt mig och framför allt inte nu när både jag och Tilda syr, ofta samtidigt.

  2. Vilka är dina bästa tips för en bra arbetsplats?
    Tyger, sytråd, övriga sytillbehör sorterade i backar/burkar så att man alltid hittar det man vill ha/behöver.

  3. Hur skulle du vilja förändra din syhörna?
    Jag skulle vilja ha/kommer att ha ett klippbord i rätt arbetshöjd. Det ska sitta mot väggen och fällas ner vid behov. Jag vill också ha en stor anslagstavla för inspirationsbilder, mönsterdelar, färgprover osv.
  4. Jag skulle också vilja ha spegelskåpet med inbyggd strykbräda från Mio.

  5. Vad skulle du mer än gärna kasta ut?
    Ingenting faktiskt. Det är snarare så att jag kastat ut alldeles för mycket när jag för några år sedan flyttade från hus och inte trodde att jag skulle sy i stor skala igen.
    Jag ägde tex ALLA syböcker för barn/babykläder som numera säljs dyrt på Tradera. Det grämer mig...

  6. Någon önskepryl som skulle göra din syhörna komplett?
    En barnprovdocka skulle inte vara fel. Helst ställbara i många storlekar.

  7. Vem skulle du vilja kika in hos?
    Jag är nyfiken på hur MM:s syhörna ser ut. Jag vill också se hur det ser ut när Mimmi syr till sonen Gabriel och alla marknader hon besöker. Jag vill också kika in hos KokaLal.
Vad kul det ska bli att se hur alla har det och förhoppningsvis får jag något tips att använda mig av.

5 kommentarer:

  1. Denna utmaning tyckte jag om :-) Återkommer med mitt "systuga" om någon dag eller så.

    SvaraRadera
  2. Så otroligt kul att kolla in allas syhörnor!!!!!! Härligt!!

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att se alla syhörnor, detta var verkligen en toppenidé tycker jag, lite grann som att hälsa på hemma hos varandra fast vi sitter i skilda delar av landet.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jättekul utmaning! Jag är själv jättenyfiken på hur alla har det! :-)

    Sen till det tråkiga: Jag har vid ett par tillfällen fått trista påhopp på bloggen. Det sårar så otroligt mycket eftersom man lämnar ut så mycket av sig själv. Det har, förutom att jag blivit jätteledsen, gjort att jag inte vill vara alltför personlig på bloggen. (Därav heller ingar ansiktsbilder på tjejerna).

    Hoppas du inte tycker jag är oartig eller otacksam. Jag är nämligen fortfarande väldigt stolt och glad över nomineringen!

    Kram!

    SvaraRadera