tisdag 9 september 2008

Virknålar?

Igår kväll satt jag och virkade och fick som vanligt skavsår på fingrarna. Det som slog mig var att stickor har utvecklats enormt de senaste åren och jag har bytt ut de flesta för att jag inte står ut med att sticka med mina gamla dåliga.

Men, det som jag vill komma till är, det borde väl vara på samma sätt med virknålar. Nu virkar jag med mormors gamla men jag vill ha nya, fräscha lättvirkade och nu undrar jag vilka som är de bästa??
Jag virkar mest med bomullsgarn 8/4 (Regnbågengarn) men ibland även med lite grövre garn.

2 kommentarer:

  1. Jag har precis köpt ergonomiska virknålar hos http://loveknitting.se. De virknålarna är supersköna att virka med och är lite gummerade, så de skaver inte.

    SvaraRadera
  2. Jag har sett att det nu också finns Harmony wood virknålar med "nål" i båda ändarna!! Kan tyvärr inte säga var man får tag på dem, inte heller om de är bättre än "vanliga"...

    SvaraRadera