måndag 8 september 2008

Syhelgen närmar sig...

Vi samlar inspiration, ritar mönster, sorterar tyger, kompletterar med saker som fattas. Nu är det bara några dagar kvar till det är dags.

Det är så mycket jag vill hinna sy och jag vet att det inte kommer att bli såå mycket. Jag är petig och ibland kanske för noggrann för mitt eget bästa. Men den här gången ska jag blanda lätta, snabba projekt med något mer avancerat. Kanske en klänning eller jacka ur senaste Ottobretidningen.

Nu ska jag sätta mig i sängen o virka lite, sticka något varv och dessutom bläddra i någon bok som ligger vid sängen.

3 kommentarer:

  1. Ha det så himla trevligt på er syhelg! Jag var själv tillsammans med en del likasinnade och sydde förra helgen och det var bara så kul, längtar redan till nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du vill anta utmaningen! Ser spänt fram emot att få inspireras av din "hörna" :)

    SvaraRadera
  3. Hoppa ni hae en underbar sy helg! Hälsa Tilda så gott från mig!
    Emma

    SvaraRadera