tisdag 9 september 2008

Sugen på lila

Jag vill ha lila i olika nyanser och på olika ställen. Har hittat lite tyg i gömmorna och har lust att göra en jacka eller klänning med lila foder. Vad beror då detta på?
JO, idag bläddrade jag i nyaste Lantliv och där hade de ett uppslag med lila saker. Jag var fast och nu vill jag göra lila saker. Tur att barnbarnets Cobblestone-look-alike åtminstone är lavendelblå. *ler*
Nåja. Jag snubblade in i jobbstadens garnaffär och köpte några nystan Sarek, ett nystan Regia Kaffe Fassett och nog hade de lite lila i sig. Men inte tillräckligt. Får se om jag får tag på ett nystan ljunglila i antingen alpacka eller silke alpacka.

Nä nu ska jag sätta mig i soffan o sticka några varv på goa barnbarnets tröja så att han kan få den om två veckor. Jag har ett problem som ni förstår. Jag borde INTE stickat den på rundsticka nr 3.5 utan på stickmaskinen. Det är lagom kul nu när jag redan är så långt kommen. Men jag kanske ska göra armarna på maskinen och sy fast dem med maskstygn? Jag får fundera på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar