måndag 15 september 2008

Resultatet

Vi har haft det jättemysigt och sytt och klippt o pratat. Visst hade jag önskat att jag hunnit sy ännu mer men med matlagning och hjälp till Tilda blev det bara så här. Men jag är inspirerad att göra mer och klippte till en linneklänning från senaste Ottobre dam innan jag la mig i går kväll och den hoppas jag att jag syr klart snart.
Jag sydde:
  • en röd långärmad t-shirt. Eget mönster lik en t-shirt jag köpt
  • plånbok för mina franska kort o pengar. Smidigt att bara plocka fram när vi åker.
  • Sparkbyxor i benvit velour med bruna muddar. Dubbelvikta vid fötterna.
  • Joggisar i samma benvita velour. Kvalité som Kalikås velour. Köpt på Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn.
  • Jag blev nästan klar med min lavendelblå linnekjol, men inte riktigt så den kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar