måndag 8 oktober 2007

Garnshopping

Var i Lkpg i lördags med mina tidigare jobbarkompisar. Vi brukar göra en "shoppingresa" på våren och en på hösten för att hålla kontakten. Vi har varit i Växjö, Borås, Skövde, Göteborg en massa gånger och ett flertal gånger i Linköping. Den här gången blev det alltså Linköping. Vi har verkligen kul när vi ses och trots att vi aldrig umgås annars så har vi massor att prata om och det är bara att fortsätta där vi slutade senast.

Jag trodde att de skulle tycka det var konstigt att jag skulle gå i garnaffärer men det gjorde de inte alls utan det visade sig att flera av dem tagit upp stickningen igen.
Vi var på Garnverket och det var verkligen en mysig affär. Massor med fina garner och inspiration. Jag köpte ett flammigt sockgarn och har börjat sticka sockor till mig själv. De blir fina tycker jag. Jag köpte också ett nystan av Rowans Kidsilk Aura i en vacker grön färg. Det ska bli ett par supertunna pulsvärmare som jag ska ha när jag vill vara extra fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar