söndag 1 juni 2008

...N, O, P, Q & R

*skäms* Men nu lämnar jag mitt bidrag för denna månad.

N som i Naturmaterial. Jag kan inte tänka mig att sticka i syntetmaterial även om det är okej med lite syntet i sockar. Men annars är jag en naturmaterialälskare. Älskar doften av ull, älskar att nosa i mina bomullsgarner. Mannen tycker nog att jag är lite knäpp när jag drar ut garnlådorna på morgonen o nosar lite. Men sån är jag.

O som i Olika färger. Gillar massor med färger och som ni ser i inläggen här under gillar jag att färga också.

P som i Pärlstickning. Har köpt pärlor, har trätt på pärlor på garn men har fortfarande inte stickat med pärlor. Snart....

Q skulle vi visst hoppa över...

R som i randigt. Randigt är fint och kul att sticka. När jag började sticka för hundra år sedan fanns inga färdigrandande garn utan man fick ha massor med nystan o randa själv. Det är kul det med även om man nästan aldrig gör det när man inte behöver. MEN jag ska faktiskt sticka en kofta till äldsta dottern som är smårandig.

1 kommentar:

  1. Skämmas, varför det?
    Man gör så mycket man vill och hinner...det har ju jag bestämt, och det är jag som är chef.

    ;)

    Håller med dig om naturmaterial, förresten.

    SvaraRadera