onsdag 25 juni 2008

Nytt på gång!

Stickar ihärdigt på mina Clover-sockar som är Sockklubbens juni-sockar. Juni är ju snart slut och jag vill självklart blir klar inom utsatt tid. Juli-sockarna är Pomatomus, vilka jag inte alls är sugen på att sticka. Men jag har ju mycket annat på gång och dessutom finns det ett extramönster som jag kanske slår till på istället.

Virkade mattan vilar lite tills sockarna är klara eftersom båda sakerna jobbas på i bilen på väg till och från jobbet.
Igår hittade jag en påse med vita ringar som talade om för mig att de var lämpliga som stickmarkörer till en Clapotis och självklart fick jag leta fram Manos SilkBlend som jag köpte i London och börja sticka. Hjälp vad kul den stickningen var och vilket LJUVLIGT garn!! Jag ska göra en Clapotis i scarfstorlek har jag tänkt för jag tror att jag använder det mer än en sjal.

2 kommentarer: