fredag 20 juni 2008

...och så syr jag också!

Jag verkar ju helt galen ser jag när jag läser om mig men så är det. Kreativiteten flödar över.
Sussilull undrade vad jag menade med ALLA mina symaskiner och jag har tre symaskiner. Den senaste köpte jag när jag var hos lillasyster förra helgen.

Jag har en vanlig standardmaskin, en Bernina 801 som jag köpte för min första "riktiga-jobb-lön" 1981. Den är superbra och funkar helt perfekt. Dessutom har jag en Overlockmaskin., en Bernina Bernette 334D, inköpt 1989. Syr massor med den eftersom den inte bara är perfekt för trikåtyger utan lysande när man tex syr gardiner. Lätt att vika in den kastade kanten.
Sen min senaste bekantskap som är en Covermaskin, en Bernina Bernette 009DCC . Med den kan jag sy dekorativa täcksömmar när jag syr fållar och även över ärmsömmar på trikåkläder. Jag har bara testat pyttelite än för jag har inte tillräckligt med sytråd och dessutom har jag inte fått alla delarna till maskinen än.

Men, men... Jag vill ju visa vad jag sytt de senaste kvällarna också. Jag och dottern var o skulle köpa muddväv och jag fick se ett underbart linnetyg i brunt o natur som jag bara var tvungen att köpa. Väl hemma klippte jag till en väska och turkost linnefoder. Jag gjorde en stor ficka på ena sidan invändigt för att kunna lägga tidningar eller mönster och flera småfickor på andra sidan för mobil, solglasögon, penna, läppstift, bankdosa osv. Jag gjorde också ett nyckelband så att jag har koll på var mina nycklar är.

Här är alltså underverket som även katten Bastian blev stormförtjust i.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar