torsdag 19 juni 2008

Virkar mig matt

Snart... om två låånga varv är min virkade matta klar. Har skavsår på både tummen och vänstra pekfingret men snart... är den klar. Den ser ut att bli jättefin och jag är glad att jag tog mig an projektet även om stickningen blivit lidande senaste tiden. Junisockarna ligger och skriker i korgen.
Har även fått upp alla mina symaskiner och syr lite. Tex. en väska igår. Bara lite kvar sen ska ni få se.

Blev lite sugen på att sticka i en KAL när jag fick se Sticka meras nya KAL där February Lady Sweater ska stickas. Självklart anmälde jag mig =)
Det kanske blir bilstickningen på resan till Frankrike.

5 kommentarer:

  1. Hade inte uppmärksammat att Stickamera startat en ny KAL, förrän jag läste din blogg.

    Det lustiga är att en av mina kanadensiska stickvänner i sin blogg för någon vecka sedan nämnde att det skulle bli hennes nästa projekt. Ett sådant sammanträffande kan man bara inte låta passera. Jag ska nog anmäla mig jag också. Vet bara inte vad jag ska köpa för garn.

    Ha en skön midsommar. Metta

    SvaraRadera
  2. Ett riktigt skön midsommartid önskas, resten av sommaren också, ja resten av livet.

    Ride on!

    SvaraRadera
  3. Såg KAL-koftan. Den var underbar och jag vill bara ha. Har letat efter garnet på nätet men inte fått napp. Jag ÄLSKAR grönt! Ha en bra midsommar!

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att virka en matta - ser fram emot att få se den. (Jag började på en i vintras men kom inte långt...)
    Å Frankrike låter bara för bra för att vara sant!! Ha det underbart!
    Mitt fina garn heter Regia 4-fädig Crazy Color i färgen 5438. jag älskar det!

    SvaraRadera
  5. ALLA dina symaskiner.. oj oj, hur många har du??
    Håller också på med en virkning nu, görkul!

    Förresten Grattis i efterskott, om jag tolkade dina inlägg rätt så har du fyllt år!

    Ha en skön Midsommarhelg!!

    SvaraRadera