måndag 15 juni 2009

Dags igen

Vad tror du att det är på bilden? Något man kan bli supersnabb på att vika ihop.

Jag var faktiskt med i en tävling på IKEA en gång där det gick ut på att vika ihop en flyttlåda på kortast tid. Vinsten var en resa till London.

Jag vann, nästan. =) Sista gången var jag supersnabb. Kommer inte ihåg hur många sekunder det tog MEN jag missade en flik i min iver att vika snabbast och förlorade på målsnöret.

Nu är det dags att börja packa igen. För sista flytten på väldigt länge hoppas jag. Idag ska jag packa alla lösa saker på vinden så att de ska flytta bara kan bära ner till släpet. Sista packningen blir 23-25 juli då jag är hemma i Sverige några dagar och sedan går flyttlasset den 1 augusti, utan min hjälp eftersom jag då befinner mig i Provence. Men flyttstädningen fixar jag när jag kommer tillbaka den 20 augusti. Då ska jag även få fixa i ordning vårt nya hem, det med terrassen på taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar