lördag 20 juni 2009

It's magic

Till slut kom jag ner till nederkanten och fick börja sticka på ärmarna. Jag stickar båda ärmarna på en gång med magic loop. Dels för att det är skönt att båda blir klara samtidigt men framför allt för att jag får minskningarna på samma ställe på båda ärmarna.
Nyss kom jag på att jag skulle prova koftan för att se att ärmarna blir bra och då upptäcker jag att koftan nog blir perfekt med korta ärmar.
Det ska ju vara en sommarkofta och om jag över huvud taget ska kunna använda den i Provence kan jag inte ha långärmat.
Så plötsligt alldeles magiskt blev min kofta klar.
Ska bara maska av ärmarna, fästa trådar och sen det svåraste av allt, hitta knappar som passar.
Voilá!

13 kommentarer:

  1. Din kofta är urläcker!! Jag älskar den gröna färgen på den.Känner mig själv sugen att pröva och sticka en uppifrån och ner kofta, men jag tycker att det verkar invecklat.
    Ha det bra
    Catarina

    SvaraRadera
  2. Helt underbar! Jättesnyggt med ränderna och färgen är sååå fin! :)

    SvaraRadera
  3. Och riktigt snygg blev den! Det är fint med kortärmade koftor.

    SvaraRadera
  4. Ops, bara så där blev den klar =)
    Magiskt.
    Den blev jättefin tycker också att ärmarna blir bra korta.

    Ha en go dag på dej.
    Eva.

    SvaraRadera
  5. Tjusigt!
    Så skönt att slippa massa montering på Koft-koftan!

    SvaraRadera
  6. Snyggt! Och vilken tur man kan ha som blev klar så hastigt... Jag ska sticka en "oversized" med huva till en femtonårig son. Tror inte han går på det där med kortärmat...
    /Helen

    SvaraRadera
  7. Åh, så fin din kofta blev! Den har inspirerat mig att sticka en jag med..Vilket garn har du använt ?

    SvaraRadera
  8. Tack för svaret Medea! Har virkat ett par grytlappar i muskat soft. Är det svårt att få till figursvängningen (heter det så ?)?

    SvaraRadera
  9. Så jättesnygg din kofta är! Visst är Koftan urbra på det här, eller hur?

    SvaraRadera
  10. Helläcker kofta. Vilken härlig grön färg. Nu blev jag sugen på att fortsätta på min "uppochnerkofta".

    Bettan

    SvaraRadera
  11. Så snabbt din kofta blev färdig. Hur snygg som helst och så perfekt med korta ärmar.

    Bra tips att sticka ärmarna med magic loop. Kanske något jag ska prova också.

    Ha det bra i Provence!

    SvaraRadera
  12. Well done! Är du först att bli klar månntro? Vad bra den sitter över kroppen. Jag vet att du gjorde bystintagningar men minskade du i sidorna också?

    SvaraRadera