söndag 14 juni 2009

Loppisfyndat

Efter WWKIP-dagen igår tänkte jag svänga in på loppis för att se om jag kunde hitta några balkongmöbler till oss. Men istället hittade jag en symaskin. Jag saknar att ha en symaskin i Sverige men har inte pengar att köpa en till vanligt pris men när den gröna skönheten visade sig kunde jag inte motstå. Dessutom hade jag fått pengar av mina föräldrar som kom väl till pass.
När jag var liten hade min mamma en sådan här grön fin maskin och nu har jag en sådan som verkar funka bra. Så stabil känns den att sy på och jag är nyfiken på hur den är att sy lite mer på.

När jag skulle betala frågade mannen i affären om jag ville ha en bättre väska än den slitna som hörde till och det ville jag såklart. Nu är maskinen precis som den mamma hade när jag var liten, med grågrön väska och allt.

8 kommentarer:

  1. Grattis till ett RIKTIGT loppisfynd. En rejäl gammal Husqvarna går inte av för hackor.

    SvaraRadera
  2. Det är det jag alltid säger, loppis är kanonbra.
    Tyvärr så bara hann jag inte till Huskvarna igår. Tidsoptimisten i mig trodde att det skulle gå men förberedelser till ett 20-årskalas tog för mycket av min dag. Men kalaset blev i alla fall lyckat.
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Grattis, jag har en likadan, när jag var liten lekte jag med dockor i mammas låda o när mina barn var små lekte dom i min låda! Jag har aldrig behövt en bättre maskin, den är som vår gamla Volvo Duett, startar alltid.

    SvaraRadera
  4. Denne maskinen hadde min bestemor. Jeg har sydd mye på den og likt den godt fordi den kunne sy gjnnom dongeriklær (Demin)uten at nålen knakk. Lykke til med maskinen :-)

    SvaraRadera
  5. En sådan maskin började jag min sömnadsbana på, för min mamma har en sådan. En sådan Huskvarna håller hur länge som helst! :)

    SvaraRadera
  6. Precis en sådan här ärvde jag efter min mormor, och den är underbar! Verkligen en bra fynd du har gjort.
    /Anna

    SvaraRadera
  7. Åh, exakt likadan som mammas. Mormor gamla. Tänk om moderna maskiner var lika vackra och hållbara!

    SvaraRadera