tisdag 23 juni 2009

Tänker bra...

...när jag planerar att städa. ;-) Funderar på om jag ska starta en ny sjal nu när min Laminaria är klar. Tittar runt och sparar favoriter på Ravelry men tror inte riktigt att jag har bestämt vilken det blir även om Entomology från senaste Knitty ligger bra till. Tänkte inte jag skulle köpa något mönster så Ishbel blir det nog inte.

Entomology har instickade pärlor, vilket jag inte testat tidigare så det kanske vore kul och igår kväll teststickade jag lite, väldigt lite. Garnet är som vanligt köpt på Tradera och det är ett pälsullgarn från Östergötlands ullspinneri och pärlorna, också inköpta på Tradera gör att det i mina ögon ser ut som en fin höstsjal.
Får se om det bara är tankar kring sjalar eller om det blir något också.
Tipsa gärna om du har någon favoritsjal!!

3 kommentarer:

  1. Aeolian. Absolut en Aeolian. Jätterolig att sticka. Byter mönster lagom ofta. Fantastiskt snygg. Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/aeolian-shawl. Heja!

    SvaraRadera
  2. Jag letar också efter en spetssjal. såg förresten att det fanns en spets-sjal kal nånstans, där kanske man skulle kolla vidare...

    SvaraRadera
  3. Jag gillar en sjal som bla finns på svenska i ICA-kuriren som där kallas för skir sjal. På engelska heter den BIRCH o jag tror man kan goggla på det om man hellre vill. Sjalen börjar med 299 m men sen går det fort nerför eller vad man ska säga. 4 mönsterrapporter som är enkla att lära o ser som väldigt arbetat ut. Har reda gjort två i alpacka indecita o samt drops. Testa vetja---

    SvaraRadera